domingo, 6 de diciembre de 2015

VILLANCICU L'ANGULERU:


Esti ye'l Villancicu del Anguleru, con lletra de Reyes Duarte ya iguau pol grupu asturianu FELEPYU. Vamos a sentilu:



Acitivdá: 
Tate sollerte al cantar y completa nes raleres coles palabres que falten del Villancicu L'Anguleru

OTROS VILLANCICOS:


AGUILANDOS DE LAS MURIAS YA PANDU

Elías, Pepín y Ambás formen el grupu TUENDA, que, siguiendo un camín que va del Occidente al Oriente d'Asturies recueyen la bayura de sones y estilos de la nuesa música tradicional. Munchos de los temes pertencen al archivu oral d'Ambás.

Nesti casu dexámosvos un cantar tradicional recoyíu en casa Pepa: aguilandos de Les Muires ya Pandu, del so primer discu, mui suxerente pa estes feches que s'avecinen.

Acitivdá: vamos a sentir esti cantar de Tuenda y a completar les ralures coles palabres que falten: 
Aguilandos de Las Murias ya Pandu


LOS TRES REIS

Esti ye un cantar de Seliquín que depués fueron XENTIQUINA, proyectu dirixíu pol maestru ya xubiláu Nacho Fonseca


Enriba tres camellos,
y fartucos de ñeve,
baxen de les montañes
tres reis del oriente.

El vieyu ye Melchor,
el prietu Baltasar,
y el del camellu coxu,
que va en medio,ye Gaspar.


De nueche , los tres magos,

mientres los neños duermen,
entren peles ventanes
a trae-yos los xuguetes.

El vieyu ye Melchor,
el prietu Baltasar,
y el del camellu coxu,
que va en medio,ye Gaspar.


Nun dexen ná nel platu
nin saltes más a peres,
qu´ellos, per un furacu,
ven lo que fai la xente.

El vieyu ye Melchor,
el prietu Baltasar,
y el del camellu coxu,
que va en medio,ye Gaspar.


Xentiquina ye'l grupu musical infantil que nació fai yá 25 años na escuela de Porrúa (Llanes) sol nome de Seliquín y que siguió la so trayectoria nel C.P. de Lieres (Siero).


Poles files de Xentiquina pasaron a lo llargo d'estos años un centenar de neños que fueron anovando'l grupu al so pasu pola Educación Primaria, siempres so la batuta del so ceador Nachu Fonseca, especialista n'Educación musical y autor de toles lletres y músiques.

Dempués de 25 años de vida, el grupu Xentiquina xubilar al pie de el so director y ceador. Tres 10 trabayos discográficos y cientos de conciertos por colexos y auditorios de toa Asturies, los cantares coles que crecieron tantos neños asturianos llegó al so fin y, por eso, creemos qu'esti ye'l momentu de faer reconocencia d'esi llabor desenvueltu por Fonseca y los sos neños mientres tantos años, siempres d'una manera dafechu desinteresada.

A lo llargo de too esti tiempu, fueron munchos los collaboradores que dieron impulsu y reconocencia a esta iniciativa y, poques gracies, fueron munchos los esfuerzos p'averar la llingua d'Asturies a los neños al traviés de cantares senciellos, al traviés d'esi llinguaxe universal que ye la música.

Ye por ello que llega'l momentu de dar les gracies a muncha xente. Empezando por el mesmu Nachu Fonseca que, de manera altruista, dedicó gran parte de la so vida a esti proyectu musical. Y, de xacíu a toles persones ya instituciones públiques y privaes que participaron y dexaron que Xentiquina fora conocida en toos y cada unu de los rincones d'Asturies.